На виконання інформаційного листа Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти № 707 від 18. 12. 2020 р «Про перелік семінарів, тренінгів з видачею сертифікатів про підвищення кваліфікації» повідомляємо, що відповідно до п.6 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. №800 зі змінами від 27.12.2019 р. № 1133 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників» участь педпрацівників у семінарах, тренінгах тощо з отриманням відповідного документа є однією з форм підвищення кваліфікації і може бути включена педагогами у проєкт плану підвищення кваліфікації на 2021 р.
Хмельницький ОІППО пропонує тематику семінарів, тренінгів для керівних та педагогічних працівників області на 2021 р. з видачею сертифікатів.
Перелік за посиланням:
https://docs.google.com/spreadsheets/
Попередня реєстрація – до 25 грудня 2020 р.
Звертаємо вашу увагу порядок прийому повідомлень телефону, які містять погрози терористичного характеру.
про порядок прийому повідомлень телефону, які містять погрози терористичного характеру
При отриманні анонімного повідомлення по телефону, яке містять погрози терористичного характеру необхідно:
• Зафіксувати дату, час і тривалість анонімного дзвінка;
• При наявності автоматичного визначника номеру, відразу записати номер телефону, який визначився, що дозволить уникнути його випадкової втрати. При наявності звукозаписної апаратури відразу ж витягніть касету (міні диск) із записом розмови й прийміть міри до її збереження. Обов'язково поставте на її місце іншу касету, Можливий другий дзвінок зловмисника;
• По можливості визначити характер дзвінка - міський або міжміський.
При одержанні анонімного дзвінка необхідно звернутись до аноніма з проханням докладно викласти свої вимоги, загрози, претензії, які (по можливості) зафіксувати на папері:
• Обов'язково зверніть увагу на звуковий фон при розмові з анонімом (шум автомашин або залізничного, авіаційного транспорту, звук теле - або радіоапаратури, голоси тощо);
Під час розмови спробуйте відзначити стать і вік особи, яка дзвонила, особливості її (його) мовлення:
• голос (голосний,. тихий, низький, високий, спокійний, істеричний, знайомий, змінений, дитячий);
• темп мовлення (швидкий, нормальний, повільний);
• вимова (виразна, перекручена, із заїканням, шепелява, з акцентом чи діалектом, у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння);
• манера мовлення (розв'язна, із глузуванням, із нецензурними виразами, правильна літера¬турна);
• загроза відтворена з магнітофонної плівки;
• загроза прочитана з паперу (заздалегідь приготовлений текст);
• зміст загрози - імпровізація того, хто дзвонив.
• Якщо можливо, ще в процесі розмови, через колег спробувати повідомити про анонімний дзвінок, який триває правоохоронним органам;
Необхідно, якщо це можливо, під час розмови одержати відповіді на наступні питання: куди, ком}|, за яким номером телефону дзвонить ця людина?
- які конкретні вимоги він (вона) висуває?
- висуває вимоги він (вона) особисто, виступає в ролі посередника або представляє якусь групу осіб, організацію?
- на яких умовах він (вона) або вони згодні відмовитися від задуманого?
- як і коли з ним (з нею) можна зв'язатися?
- кого Ви можете або повинні сповістити про цей дзвінок?
• По закінченню розмови з анонімом негайно повідомити правоохоронні органи;
• Щоб уникнути поширення слухів і паніки, обговорювати отриману від аноніма інформацію з іншими колегами не рекомендується;
У випадку отримання повідомлень терористичного змісту через Інтернет:
• Негайно повідомити про те, що трапилося правоохоронні органи;
• Не виконувати ніяких робіт на комп'ютері, куди надійшло повідомлення з загрозами;
• Не вилучати повідомлення і не змінювати конфігурацію програм.
Ситуація із впровадженням в навчальний процес підсумкових контрольних робіт для учнів 5-8 класів набирає широкого розголосу.
Серед педагогічної громадськості, батьків і учнів поширюється невдоволення рішенням Міністерства освіти і науки про проведення підсумкових контрольних робіт, що офіційно передбачає визначення рівня засвоєння матеріалу відповідно до нинішнього Державного стандарту базової загальної середньої освіти та його оновлення.
Сутність інноваційних перетворень
16 лютого Міністерство освіти і науки видало наказ №141 "Про проведення підсумкових контрольних робіт", метою якого є якісна підготовка проекту Державного стандарту базової загальної середньої освіти.
Згодом міністерством були надані методичні рекомендації щодо проведення підсумкових контрольних робіт у 5-8 класах з української мови, математики, історії України, іноземної та російської мови (у школах із російською мовою навчання).
Відповідно рекомендацій МОН, варіанти завдань підсумкової контрольної роботи мають добирати загальноосвітні навчальні заклади, але за змістом запропонованих посібників.
Необхідно зазначити, що наприкінці навчального року в 5-8 класах у школах завжди проводили підсумкові контрольні роботи. У 2011 році вони "прив’язані" до конкретних виданих посібників.
Ситуація ускладнюється двома чинниками. По-перше, запропоновані міністерством навчальні посібники не розповсюджуються державою безкоштовно для всіх учасників навчального процесу, а реалізуються комерційними видавництвами в роздрібній мережі, що фактично змушує купувати їх за власний кошт.
По-друге, за результатами підсумкової контрольної роботи учню відповідного класу буде виставлено оцінку з кожного предмета, що буде враховуватися при семестровому оцінюванні, а це на думку більшості батьків і вчителів несе додаткове психологічне та фізичне навантаження на школярів.
Кола української середньої освіти
Пікантність ситуації полягає в тому, що рік тому, міністр освіти і науки Дмитро Табачник скасував наказ свого попередника Івана Вакарчука за №985 від 28.10.09 року, що ставив аналогічну мету - поліпшення якості загальної середньої освіти шляхом вивчення рівня навчальних досягнень учнів 3, 5-8, 10 класів з української мови, математики, історії України за завданнями, рекомендованими МОН.
Офіційна причина скасування наказу передбачала уникнення перевантаження школярів загальноосвітніх навчальних закладах у період завершення навчального року. У березні 2010 року це рішення викликало схвальну реакцію переважної більшості батьків і вчителів.
Тоді новий міністр освіти і науки Дмитро Табачник у ефірі телеканалу "Інтер" зазначав: "Цей зріз знань на прохання вчителів я відмінив, тому що не можна одночасно у травні місяці проводити іспити по переходу з класу у клас і якийсь ще невідомий зріз знань. Зріз знань ми проведемо кваліфіковано, без того щоб потрошити кишені батьків, але восени".
"Ми зараз з’ясовуємо хто дав дозволи примушувати вчителів і батьків купувати ці зошити. До нас звертаються й директори шкіл і представники інститутів післядипломної педагогічної освіти й це надзвичайно серйозна річ, це все не перша антизаконна оборудка, що викрита в міністерстві", - підкреслював Дмитро Табачник.
"Було дозволено одному, так званому придворному видавництву, провести паралельно з екзаменами у травні місяці зріз знань. Ну, людською мовою, просто кажучи, міністерську контрольну у 3, 5, 6, 7, 8 і 10 класах. Без грифу міністерства, без опробування науково-методичної комісії були надруковані зошити для перевірки цих знань. При собівартості одного зошита 50-60 копійок вони нав’язувались через інститути післядипломної освіти по 64 гривні для одного учня", - зазначав міністр освіти і науки.
"Якщо порахувати скільки дітей мало піддатись цьому тестуванню, то вийде 2,5 мільйони дітей на 64 гривні, це 160 мільйонів гривень без жодного дозволу, через комерційну структуру, без грифу міністерства", - наводив розрахунки Дмитро Табачник.
Права вчителів і норми чинного законодавства
Що стосується нинішньої ситуації з проведенням підсумкових контрольних робіт, зазначимо, що ініціатива МОН, виражена в відповідному наказі №141 не містить імперативної норми щодо обов’язковості проведення контрольних робіт за чітко визначеним механізмом, а має виключно рекомендаційний характер.
А чи обов’язково проводити таку роботу виключно за рекомендованими міністерством збірниками текстів?
Перш за все необхідно звернути увагу на форму міністерського розпорядчого документу – це лист (розроблений відповідно до згаданого наказу №141), що рекомендує форму та засоби організації підсумкового контролю, а з будь якою рекомендацією можна погодитись чи ні, якщо вчитель уважає це за доцільне.
По-друге, навіть якби вищий галузевий орган видав наказ (що є обов’язковим для виконання всіма підпорядкованими структурами), то такий документ не може вступати у протиріччя з чинним законодавством.
Відповідно п. 1 ст. 55 чинного Закону України "Про Освіту" педагогічні та науково-педагогічні працівники мають право на вільний вибір форм, методів, засобів навчання та виявлення педагогічної ініціативи.
Контроль результатів навчально-виховного процесу є його невід’ємною складовою – наголошують усі дидактичні школи. Дійсно, навчально-виховний процес є взаємообумовленою цілісною системою цілей, задач, змісту, методів, форм, засобів і контролю навчання та викладання.
Отже, учитель, який із певних об’єктивних (наприклад, неякісні збірники) чи суб’єктивних (наприклад, брак грошей) причин або обставин не вбачає за необхідне купувати згадані збірники текстів для проведення підсумкового оцінювання учнів, має законне право проявити "педагогічну ініціативу" та самостійно скласти тексти відповідних завдань.
Нагадаємо, що такі завдання для підсумкового оцінювання в будь якій формі (тести, білети, контрольні тощо) мають бути обговорені на засіданнях методичного об’єднання вчителів, що є однією з їх функцій і затверджені директором навчального закладу.
Ураховуючи реалії та залежність української школи від зовнішніх факторів, реалізувати на практиці норми чинного законодавства буде вкрай складно.
Закиди політиків і відсутність пояснень від міністерства
Заступник Голови ВР Микола Томенко вже звернувся до Генерального прокурора з вимогою розглянути ситуацію, пов’язаною з введенням підсумкових контрольних робіт для учнів 5-8 класів.
"На сьогодні, склалася ситуація, коли батьки й учні змушені купувати посібники, оскільки тільки там надруковані матеріали, на основі яких власне й будуть проводитись дані підсумкові контрольні роботи", - підкреслив Томенко.
Окрім того, він зазначив, що в багатьох областях функцію централізованого продажу посібників покладено на вчителів, що є неприпустимим.
Томенко також наголосив, що ситуація з нововведеннями наштовхує на думку, що основною метою міністерства була не оцінка якості знань учнів, а афера з метою фактично примусового розповсюдження серед багатьох тисяч учнів 5-8 класів додаткової літератури.
Тим часом, незважаючи на численні запити та спротив громадськості, міносвіти, як профільний орган виконавчої влади не надає офіційних роз’яснень щодо ситуації навколо підсумкових контрольних робіт. Це створює вільне трактування нормативних документів на місцях, а також дисбалансує роботу українських шкіл напередодні закінчення навчального року.
За матеріалами: Oсвіта.ua
Закон України "Про освіту"