Батькам першокласників


Ведемо дитину в перший клас
Поради батькам майбутніх першокласників


Вступ до школи – переломний момент у житті дитини. Він пов’язаний з новим типом стосунків з оточенням, новим видом основної діяльності. У житі дитини змінюється все: обов’язки, оточення, режим.
Адаптація дитини до школи залежить від рівня її самооцінки. Зміна обстановки, новий регламент життя – стрес для маленької людини, і взаємовідносини з батьками можуть або допомогти перебороти цей стрес, або поглибити його.

Поради батькам щодо успішного перебігу адаптації дітей до шкільного життя

1. Прагніть максимально використовувати ранковий час для корисного взаємного спілкування. Нехай воно стане для дитини бажаним. Підніміть настрій першокласника, якщо він «встав не з тієї ноги», підбадьорте, якщо чимось незадоволений. Багато чого можна встигнути по дорозі: повторити уроки, прочитати вивчений вчора напам'ять вірш, визначити головну мету дня.
2. Кожній дитині необхідно мати постійне робоче місце. Раціонально обладнаний куточок сприяє зосередженості, а звичка підтримувати в ньому порядок виховує почуття відповідальності.
Якщо у дитини немає своєї кімнати, потрібно організувати робоче місце - письмовий стіл, де вона буде займатися своєю серйозною справою - вчитися. Це добре і з точки зору дотримання правил гігієни - правильна посадка, яка дозволяє зберегти поставу, необхідне освітлення.
3. Дуже важливо дотримуватись режиму дня. Батькам потрібно до найдрібніших деталей продумати розпорядок дня школяра, раціонально організувати його побут.
На те, що режиму дня дотримуватися необхідно, вказують психологи, лікарі, підкреслюючи, що це важливий засіб збереження нормальної працездатності учня. Відомий фізіолог І. П. Павлов вважав, що, дотримуючись певного розпорядку дня, ми допомагаємо роботі нервових клітин, запобігаємо виснаженню нервової системи, перевтомі.
Важливо правильно розподілити час навчання і відпочинку, оскільки головною причиною проблем з навчанням і поведінкою є підвищена стомлюваність, неможливість тривалої концентрації уваги.
4. Не перевантажуйте дитину позашкільною діяльністю із самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спершу переконайтесь в тому, що в дитини вистачить сил та часу. Початок навчального року – це період стресу, тож перевантаження можуть тільки зашкодити.
5. Упродовж дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими мають бути справи дитини, її біль, її радощі.

План роботи «Школи майбутнього першокласника»

plan-roboti.doc

Саме тому ми даємо поради батькам щодо виховання дітей:
• Повірте у неповторність своєї дитини, у те, що вона єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети.
• Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Приймайте її такою, якою вона є.
• Не соромтесь виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин.
• Обираючи способи виховного впливу, вдавайтеся здебільшого до ласки та заохочення, а не до покарання та осуду.
• Намагайтесь, щоб ваша любов не перетворилась на вседозволеність та бездоглядність. Встановіть чіткі межі дозволеного і дозволяйте дитині вільно діяти у цих межах. Неухильно дотримуйтесь встановлених вами заборон і дозволів.
• Намагайтесь впливати на дитину проханням, це найефективніший спосіб давати їй інструкції. І тільки у разі відвертого непослуху батьки можуть думати про покарання. Воно має відповідати вчинку, а дитина має розуміти, за що її покарали. Хоч би що трапилось, хоч би якою була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною, як перевага вашої сили над її слабкістю, як приниження. Дитина повинна боятися не покарання, а того, а того, що вона може прикро вразити вас.
• Частіше розмовляйте з дитиною, пояснюйте їй незрозумілі явища, ситуації, суть заборони та обмежень. Допоможіть їй навчитися висловлювати свої бажання, почуття та переживання, тлумачити поведінку свою та інших людей.


Бажаємо Вам, щоб початок навчання малюка в школі
став приємною подією в житті всієї родини .


Поради батькам щодо виховання дітей:

• Потрібно старатись, щоб дитина якнайдовше залишалася «чомучкою». Школяр, який не задає питань, - це привід для батьківської тривоги.
• Сім’я повинна формувати культ інтелекту - в створенні домашньої бібліотеки, в цікавих бесідах. Пояснювати дитині, що некорисних знань немає: всі знання приносять користь, тільки одні - сьогодні, інші - завтра. Потрібно все починати робити разом з дитиною.
• Потрібно створювати для дитини ситуації роздумів. Вміння міркувати сформує у неї уявлення про наслідки кожної дії. Завдання дорослого не стільки в тому, щоб відповідати на питання дитини, скільки в тому, щоб спонукати її думати, пропонувати, вибирати…
• Потрібно навчити дитину аналізувати свою роботу. Не вказувати на допущену помилку в роботі, а направляти її увагу на пошук помилки.
• Необхідно розвивати увагу і пам’ять дитини.
• Сприятливо діє на дитину ситуація успіху. Вона задовольняє потребу дитини в повазі до самої себе і підвищенні свого престижу. Завжди можна знайти будь-які успіхи дитини, порівнюючи їх з попередніми успіхами, відзначаючи її просування вперед. Але не потрібно порівнювати її з іншими дітьми.
• Оцінюючи результати діяльності дитини, не переносьте їх на особистість самої дитини. Вона як особистість завжди хороша і бажана для своїх батьків. Не можна говорити: «Ти завжди неохайний», а потрібно: «Ця частина роботи виконана неохайно».
• Частіше ставте себе на місце своєї дитини і згадуйте себе в її віці.



ПОРАДИ БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ


  1. Виявляйте цікавість до індивідуальності дитини, її внутрішнього світу.
  2. Формуйте у дітей позитивне ставлення до школи.
  3. Сприяйте добрим взаємостосункам вашої дитини з однолітками, бо якщо їх нема, виникає відчуття напруги й хвилювання, що призводить до агресивності.
  4. Головну увагу при формуванні невимушеності, в спілкуванні дитини з дорослими приділяйте сюжетно-рольовій грі ( гра в школу).
  5. Для формування внутрішньої позиції дитини, розвитку її адекватної оцінки та самооцінки, використовуйте режисерські ігри, в яких носіями ролей виступають іграшки ( ляльки, тварини), дитина сама створює і реалізовує сюжет гри, одночасно виконуючи різні ролі.
  6. Приділяйте увагу розвитку емоційної сфери дитини. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
  7. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами та проблемами дитини.
  8. Сприяйте розвитку дрібної моторики рук: малювати, розфарбовувати, ліпити, вирізати, наклеювати.
  9. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички й любов до праці.
  10. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.


ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ШКІЛЬНОГО ПРИЛАДДЯ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ


Шкільна форма (колір, комплект обирається за погодженням з навчальним закладом )

Шкільний ранець повинен мати лямки прошиті ущільнювачем, щоб вони не різали плечі й дитина не відчувала дискомфорту при носінні ранця. Спинка ранця обов'язково має бути жорсткою і бажано анатомічною.

Шкільне приладдя (незалежно від виробника) :


  • Пенал – 1 шт.
  • кулькова ручка синього кольору – 2 шт.
  • простий олівець – 2 шт. (м’які)
  • набір кольорових олівців (12 штук у наборі) – 1 набір
  • точила (закрита) – 1шт.
  • лінійка - 15 см – (дерев’на або пластикова) – 1 шт.
  • гумка (м’яка) – 1 шт.
  • учнівські зошити в клітинку та в косу лінію– по 5 шт.
  • обкладинки для зошитів та підручників (прозорі) – 1 компл. для 1 кл.
  • папка для зошитів (з цупкого картону) – 1шт.
  • зошити з друкованою основою, що відповідають навчальному комплекту підручників (рекомендовані МОН) – 1 компл.


Приладдя для уроків трудового навчання (незалежно від виробника):

  • Папка – 1шт.
  • Набір кольорового папіру (розмір А-4) – 2шт.
  • Набір білого та кольорового картону ( розмір А – 4) -2 шт.
  • ножиці з заокругленими кінцями – 1шт.
  • клей-олівець – 1шт.
  • лінійка 30см (дерев’на або пластикова) – 1шт.
  • пластилін, дошка для роботи, стеки, конструктор («Будівельний» або «Школярик») - 1 шт.


Приладдя для уроків образотворчого мистецтва:

  • альбом (12 аркушів) – (розмір А – 4)
  • набір пензлів для малювання (м’які, «Поні») – 1 компл.
  • фарби акварель, гуаш (6-10 кольорів) – 1 набір
  • палітра – 1 шт.
  • стаканчик-нерозливайка для води – 1 шт.


Для уроків фізичної культури:

  • спортивна форма (залежно від сезону) – 1 шт.
  • спортивне взуття ( кеди і кросівки, бажано на застібках-липучках) – 1 шт.


Мінімальний набір першачка:

  • Зошити — 10 шт в косу лінію, 10 шт у клітинку
  • Обгортки для зошитів - 10 шт
  • Папка для зошитів
  • Ручка кулькова - 1+1(запасна)
  • Олівець простий - 1+1 (запасний)
  • Гумка
  • Точилка для олівців
  • Лінійка (20 см)
  • Пенал
  • Обгортки для підручників
  • Кольорові олівці
  • Фломастери
  • Фарби
  • Пензлик
  • Альбом для малювання
  • Набір для ручної праці (клей, ножиці, кольоровий папір та картон)


ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ

  • Не навчайте дітей так, як навчали вас. Вони народилися в інший час.
  • Жваво цікавтеся життям дитини, її радощами та засмученнями, за потреби сприяйте, радійте, співчувайте.
  • Спілкуйтеся із дитиною, як із дорослим, який чекає від вас взаємної довіри, поваги, розуміння.
  • Дайте їй відчути, як її люблять, як чекають від неї успіхів.
  • Смійтеся разом із нею, веселіться, грайтеся!
  • Жваво цікавтеся дитячими захопленнями, беріть участь у них.
  • Перепрошуйте перед дитиною, якщо з якоїсь причини припустилися стосовно неї безтактності.
  • Заохочуйте у своїй дитині бажання ставити запитання, сперечатися, висловлювати власну думку, стверджувати свою позицію.
  • Учіть дітей шанобливо висловлювати і доводити свою думку, сперечатися без істерики, образи.
  • Заохочуйте пошукову, дослідницьку діяльність, учіть дитину самостійно думати, міркувати.
  • Допомагайте дитині перевершити саму себе, не бійтеся ставити перед нею щоразу складніші завдання.
  • Стежте за чистотою власного мовлення, не забруднюйте її жаргонізмами, суржиком.

Ваша дитина погано вчиться?
Що робити?
  • Зверніть увагу на те, що дитині вдається краще.
  • Приділіть дитині більше часу.
  • Знайдіть свій щоденник та перегляньте його.
  • Поговоріть із дитиною, налаштуйте на те, що потрібно тільки більше докладати зусиль.
  • Уранці, відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіху.

    Що не робити?
  • Не дорікайте успіхами інших дітей.
  • Не насміхайтесь над невдачами дитини.
  • Не потрібна надмірна жалість до дитини.
  • Не читайте нотацій. Дитина і так це розуміє.


    Ваша дитина говорить неправду?
    Що робити?
  • Навчіть дитину, коли вона припуститься помилки, виправляти її.
  • Покажіть на своєму прикладі,що правда завжди краще.
  • Дайте можливість дитині вчитися на власних помилках.
  • Коли ви бажаєте щось з'ясувати, перевірити, зробіть так, щоб малюк цього не знав.
  • Покажіть дитині, що ви її любите не за досягнення, а за те, що вона є.
    Що не робити?
  • Не влаштовуйте випробування її чесності.
  • Не захищайте дитину від наслідків її помилок.
  • Не залякуйте дитину

    Ваша дитина неслухняна?
    Що робити?
  • Дайте дитині можливість здобувати власний досвід.
  • Будьте уважними до інтересу малюка.
  • Головне не скільки, а як саме ви проводите спільний час.
  • Якщо прохання дитини нікому не шкодить, поступіться.
  • Пам'ятайте, що ваш малюк - ваше відображення. Ви не дотримуєтеся своїх обіцянок - він не дотримується своїх.
    Що не робити?
  • Не вимагайте пояснень від дитини.
  • Не опікайте занадто.
  • Не сваріться несправедливо.


    Ваша дитина повільно прокидається вранці?
    Що робити?
  • Увімкніть спокійну музику або мультфільм.
  • Приготуйте речі (портфель, одяг) із вечора.
  • Приготуйте щось смачне на сніданок.
  • Уточніть час укладання спати. Привчіть дитину виконувати зарядку.
    Що не робити?
  • Не кричіть.
  • Не запевняйте: «Швидше! Ми запізнюємося!».
  • Не дорікайте.
  • Не лякайте тим, що в школі сваритиме вчитель.
  • Не допускайте перед сном збудження дитини.

    Ваша дитина упирається?
    Що робити?
  • Умійте відмовити так, щоб дитина не покладалася на відміну рішення.
  • Умійте відокремити все погане від гарного, що є в дитині.
  • Погляньте на світ очима дитини.
  • Щоб дитина щось виконувала із задоволенням, їй повинно бути цікаво.
  • Покажіть дитині, що ви засмучені.
    Що не робити?
  • Не починайте сперечатися. Ви самі перетворюєтесь на дитину.
  • Не робіть із дитини піддослідного кролика.
  • Не уникайте дрібниць: саме вони радують та засмучують.
  • Не примушуйте силою.
  • Не бійтеся делікатно нагадати, адже дитина могла просто забути.


    Ваша дитина вередує?
    Що робити?
  • Перемкніть увагу дитини на інший об'єкт.
  • Поступіть в чомусь малому, зберігаючи головне.
  • Разом знайдіть рішення, прийнятне для всіх.
  • Поясніть, що своєю поведінкою вона завдає проблеми для когось іншого.
    Що не робити?
  • Не потрібно сперечатися.
  • Не бійтеся бути твердими.
  • Не застосовуйте силу.
    vНе засмучуйтеся! Дитина лише випробовує вас.
  • Не бійтеся твердо відмовити. Дитина добре знає, що необов'язково їй дадуть все, що вона вимагає.
  • Пошук у новинах
    Знайти
    Навігація
    Опитування
    Як Ви відноситесь до ЗНО?
    Супер
    Позитивно
    Негативно
    Повний жах

    Цікаві лінки


















    Федеральный центр информационно-образовательных ресурсов

    Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.



    Osvita.UA — все про освіту в Україні





    Погода
    Контактна інформація
    (03848) 3-10-79 — Директор
    (03848) 3-10-36 — Методичний кабінет
    e-mail: zoshnet1_2016@urk.net
    Наша адреса
    Хто онлайн?
    Всього на сайті: 4

    Користувачів: 0


    Роботів: 0


    Гостей: 4

    Інформаційний куточок
    Навчальний заклад, в якому Ви навчаєтесь, обслуговує старший оперуповноважений сектору кримінальної міліції у справах дітей Нетішинського МВ УМВС капітан міліції
    Чаленко Наталія Олександрівна
    p.т. 3 – 47 – 95 каб. № 23
    приміщення Нетішинського МВ
    З усіма питаннями, що належать до компетенції кримінальної міліції у справах дітей, Ви можете звернутись за телефонами:
    Чергова частина Нетішинського МВ УМВС України в Хмельницькій області працює цілодобово
    Адреса: м. Нетішин, вул. Енергетиків, 4
    Телефони: 102 або 3-25-02
    e-mail: ditypolice@mvs.gov.ua
    Місцевий час
    Календар
    }