Мова - це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. Мова - це всі глибинні пласти духовного життя народу, його історична пам'ять, найцінніше надбання віків, мова - це ще й музика, мелодика, фарби, буття, сучасна, художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу Олесь Гончар.
ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ та ЛІТЕРАТУРИ, ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
формування життєвих компетентностей особистості
Н.Бухлова
У 2023-2024 н.р. МК вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури працює над науково-методичною проблемою
« Комунікативно-діяльнісні компетентності здобувачів освіти у мовно-літературному просторі ліцею»
В.О.Сухомлинський
МЕТА РОБОТИ ШМК: формування творчого, професійно компетентного вчителя; формування ключових та предметних компетентностей учня, здатного до усвідомленого вибору сфер його подальшої успішної життєдіяльності
Завдання:
● Упровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа».
● Підвищення рівня професійної майстерності вчителів через курсову перепідготовку, організацію самоосвітньої діяльності, атестацію, вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду колег, участь у конференціях, семінарах, вебінарах, конкурсах педагогічної майстерності.
● Реалізація комунікативно-діяльнісних компетентностей здобувачів освіти у мовно-літературному просторі ліцею.
● Інтенсифікація навчально-виховного процесу засобами ІКТ, зокрема освоєння та використання нових освітніх платформ для активізації навчальної діяльності учнів.
● Формування ключових та предметних компетентностей учнів, передбачених новим Державним стандартом.
● Визначення напрямків роботи з обдарованими та здібними учнями з метою їх підготовки до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсах, змаганнях, конференціях.
● Адаптування форм і методів роботи в умовах інклюзивної освіти.
● Здійснення моніторингу сформованості компетентностей учнів з метою відстеження динаміки їх навчальних досягнень та своєчасної корекції знань.
Напрямки роботи:
1. Продовжити впровадження основних положень концепції Нової української школи в 5-6 класах.
2. Забезпечити організацію освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі / 6 класу за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа».
3. Розробити навчально-методичне забезпечення предметів для навчання учнів у 6 класі.
4. Забезпечити підвищення професійної компетентності вчителів з питань реалізації інноваційних педагогічних технологій в умовах НУШ.
5. У процесі взаємовідвідування уроків вивчати і впроваджувати в практику елементи перспективного досвіду членів МК.
6. Спрямувати роботу на забезпечення якісного рівня викладання предметів мовно-літературної галузі, формування в учнів комунікативно-діяльнісних компетентностей здобувачів освіти у мовно-літературному просторі ліцею
7. Створити умови для вироблення в учнів уміння компетентно і цілеспрямовано орієнтуватися в сучасному інформаційно-комунікаційному просторі, застосовувати здобуті знання, практичні навички в житті.
8. Створити умови для розвитку творчої особистості учня шляхом залучення до різноманітних видів творчої діяльності.
9. Забезпечити індивідуально-диференційований підхід у роботі з обдарованими дітьми.
10. Адаптувати форми й методи навчальної діяльності в умовах інклюзивної освіти та дистанційної форми навчання.